mandag 19. oktober 2009

Dagen royalisten i meg døde..

Jeg har alltid vært for kongen og fedrelandet. Alltid.
Og det trodde jeg faktisk at jeg alltid skulle være, jeg trodde at hvis jeg fikk muligheten skulle jeg kjempe for dem, at om Hans Majestet Kongen skulle trenge min tjeneste skulle jeg stille opp med glede.

Men så bestemmer først Dronningen seg for å vise seg muslimske menn underlegen ved å besøke en moske som støtter fundamentalister, og faktisk både dekke til hår, hals og armer. På det viset fikk hun vist muslimene at hun underkaster seg islam. En dame med hennes stilling bør vise seg for god til det i et land hvor likestillingen er kommet en smule lengre enn i midtøsten.

Og så gjør jaggu vår egen Konge også knefall for ekstremistene, ved å besøke islamsk råd(!) og
moskeen i Calmeyers gate .
I tilfelle noen har den berømte norske hukommelsen, og har glemt det, her snakker vi om det samme islamske råd som ikke ville ta avstand fra dødsstraff for homofili.

Vil Kongen i neste omgang bifalle det syriske og irakiske Baath-partiet, som er bygget opp etter modell av Adolf Hitlers (eller Abu Ali som han heter i den arabiske verden) NSDAP, og partier og bevegelser slik som Fatah, Hizbollah og Hamas, alle sammen dypt inspirert av Nazismen?
Det er forresten noe som overrasker meg i dagens Norge. Her i vesten har vi tatt et kraftig oppgjør med nazismen etter krigen, og nazistiske grupper er hvertfall i Norge så godt som ikke-eksisterende. Til tross for sosialister og medias iver etter å stemple Norgespatriotene og andre nasjonalistiske grupper som nynazister, så er de jo ikke det. Nasjonalistisk og patriotisk er ikke det samme som nazisme, like lite som en ulv blir en sau bare fordi du maler den svart.

Og nasjonalistiske grupperinger får ikke besøk av Kongen, mens islamistiske organisasjoner som legetimerer vold mot homofile, dit vil Hans Majestet for å vise sin støtte, utrolig nok.
Hva feiler det norske kongehus?!

Eneste gladnyheten i dagens nyheter er jo den at regjeringen stenger døra for guantamo-fanger.
Selv om Støre er svært lite fornøyd med det, har jo regjeringen måttet ta innover seg at både store deler av opposisjonen og folket sier helt klart NEI.
Vi kan trygt si at vi har fått vår del "berikelser" for noen tiår framover, det må tilogmed Støre godta..

1 kommentar:

  1. Det er mye sludder og vås å lese i forskjellige blogger rundt om. Denne her imidlertid, gjorde meg glad. Endelig støtte jeg på en av de meget få fornuftige. Hjertens enig i det du skriver. Hold kursen og lykke til videre.

    SvarSlett