mandag 19. oktober 2009

Bedring i PK-Norge

"Domstolsadministrasjonen vil forby bruk av religiøse plagg og symboler.

- Domstoler og dommere skal være objektive og nøytrale. Dersom religiøse eller politiske symboler benyttes i retten kan dette i noen saker skape mistanke om at forutinntatte holdninger påvirker avgjørelsen, skriver administrasjon i sin egen høringsuttalelse.

Derfor må hensynet til den enkeltes ønske om å bære symboler som hijab, turban og den jødiske kipa vike for det grunnleggende hensynet til at domstolene fremtrer objektivt og nøytralt."

Så langt er det bare et forslag om forbud fra domstoladministrasjonen, saken skal ut på høring, desverre. Men det er framgang! Så langt har det norske næringsliv måttet legge seg skinnflate etter hijab-nekt i arbeidstiden på grunn av en kujonisert og feig regjering og rettsapparat. Men kanske vi nå kan se et håp for at vi i Norge ikke må finne oss i å få andres skinnhellighet og religiøsitet trædd nedover hodene? Desverre er det faktisk muslimske kvinner som mener det er deres rett å vise hvor fromme og religiøse de er, selv på jobb, og viser med det at man i visse kretser har fullstendig misforstått Norges religionsfrihet. Muslimske miljøer i Norge og vesten generelt ser ut til å ikke forstå at religionsfrihet også innebærer religonskritikk og retten til ikke å bli påtvunget en religion.

For meg som kvinne er det stadig mer islamiserte samfunn en stor utfordring.
Stort sett hver dag må jeg og kvinner rundt meg finne oss i å bli trakassert av de rødgrønne og de blodrødes nye herrefolk, muslimene. For her settes det ingen krav til at muslimer skal lære seg norske normer og sosiale kodeks, her er det Sv, Ap og Venstre som styrer skuta, og da får faenmeg vi som bor her finne oss i at muslimene kommer fra land som er mye mer spennende enn Norge, og derfor er de automatisk mye bedre enn oss.

Vel, jeg liker ikke dette "nye vi" Støre prater så varmt om. "Det nye vi" er segregerende, uhøflige, sjåvinistiske og rasistiske. Jeg er lei av å bli kalt "hvite hore" kun fordi jeg ikke bruker hijab og fordi jeg jobber. (Rett ved en moske, kjempeberikende og gøyalt..)
Jeg er lei av å måtte se meg over skulderen konstant, og jeg ønsker meg friheten jeg pleide å ha tilbake.

Eller, Mr. Statsminister; Jeg ble frarøvet mitt land. Jeg vil ha det tilbake.

6 kommentarer:

  1. Slutt å tull!!! Ingen kaller deg hvit hore bare fordi du jobber og ikke bruker hijab!!

    SvarSlett
  2. jeg kunne ikke sagt meg mere enig. Jeg er så lei av og høre at vi må tilpasse oss, og vi må vise mer forståelse og vi må slutte å ha så masse fremmedfrykt....Vel grunnen til at fremmedfrykten sprer seg her i norge er pga det at politikere setter krav til nordmenn om at vi skal godta alt. De lar muslimene etc bare styre fra om seile sin egen sjø. De overkjører nordmenn og legger seg flate slik at de nye "nordmenn" skal føle seg velkommen. Jeg sier bare en ting, moskeer i norge....reis til hvilket som helst muslimsk land og prøv å bygg en kirke. Se hvor lenge man får lov til å beholde hode. Prøv og gå med kristne symboler synlige i et muslimsk land og se hvor lang tid det tar før du får juling. Nei jeg mener at enten må grensene stenges, eller så må man sørge for at de som kommer her skjønner at de kommer til et annet land, og her kan dem ikke bestemme eller kreve hvordan ting skal gjøres

    SvarSlett
  3. Anonym 09:10
    Modig av deg å ta på deg ansvaret for å fortelle alle rundt deg den egentlige grunnen til at de blir trakassert, veldig rødgrønt av deg.. Så, kan du da fortelle meg hvorfor, siden dette er noe du vet så mye bedre enn meg som må gjennomleve dette?

    SvarSlett
  4. Kjetil; Etter det jeg hører fra andre når dette temaet kommer opp, er det mange som har tilnærmet lik hverdag som meg og gjerne verre.
    OG alt dette ligger sementert i islam. Dhimmiene, oss, skal behandles som de vantro hundene vi er, langt underlegne muslimene, og skal ikke tro vi har noen rett på noenting, ikke engang i Norge.
    Jeg har aldri hatt fremmedfrykt, jeg var positiv til innvandring fram til 1999, etter det har jeg fryktet det jeg nå desverre kjenner..

    SvarSlett
  5. Jeg vil bare nevne:
    Til de (som for eks. Ketil)som sier at du blir banket opp i et muslimsk land, eller ikke har lov til å ha kirke der eller andre kristne verdier, tar gruelig feil.

    Jeg, som har vært i Pakistan flere ganger fordi det er der slekten min bor, har sett både kirker og templer for hinduer, og sett maaange vestlige personer som går med kors o.l, rundt i sentrum. Jeg har ikke sett noen negativt som skjer...
    Dessverre, så er dette bildet du har av land du ikke har vært i...

    Og bare for å nevne, så er jeg enig i at man bør opptre nøtralt på jobb.

    SvarSlett
  6. til Kjetil.......
    prøv å ta deg en tur til en muslimsk land før du uttaler deg....I Pakistan finner du opp til flere ti-talls kirker,templer i vært eneste by.
    Så store og fine Kirke skal du lete lenge etter i Norge.Det er religion frihet i Pakistan..Sikher kommer dit hvert år på pilgrimsreise og blir tatt vel imot, alt blir tilrettelagt for dem.. Kristene har praktisert sitt lenge før noen viste om islam i Norge..
    Vær så snill vær litt sakelig og orienter deg før du beskylder noen..I Pakistan har f.eks kristene rett til fri fra jobb og skole ved deres høytid.

    SvarSlett