lørdag 23. januar 2010

Hvordan å ødelegge sin sak

Familien Tulum fra Tyrkia, bosatt på Tøyen i Oslo, har blitt et virkelig eksempel på hvor ille det kan gå når en aggressiv og grunnleggende respektløs kultur møter en mer laid back, trygghetsbasert og sivilisert en.

De fleste kjenner nå til familien som nå anklager Norge både for å ha drept mor og far, samt å være et rasistisk land fordi dets innbyggere reagerer på familiens utrolige beskyldninger som verken henger på greip eller er basert på virkeligheten. Disse beskyldninger er sågar overlevert til tyrkiske myndigheter, som allerede har kontaktet Norge;

"Den tyrkiske utenriksministeren Ahmet Davutoglu uttrykker nå bekymring for dødsfallet og krever svar fra norske myndigheter.
- Vi er lei oss for at en av våre innbyggere mistet livet i Norge. Det er vår plikt å beskytte rettighetene til alle våre borgere. Det handler også om menneskerettigheter. Vi har offisielt bedt norske myndigheter etterforske saken, sier Davutoglu ifølge
worldbulletin.net."
Menneskerettigheter ja.. Når nøyaktig ratifiserte Tyrkia disse? Meg bekjent nekter Tyrkia sammen med over 40 andre muslimske land å godta disse.
Denne farsen blir bare mer og mer uspiselig..

Jeg skulle gjerne likt å visst et par ting jeg.
1) hvorfor utøvde ikke familien livreddende førstehjelp på den syke, siden de både ringte hele familien FØR de ringte AMK?
2) hvorfor hadde ikke den alvorlig syke eldre damen fått helsetilsyn før? Hun var alvorlig syk, og da må da sykepleiersønnen ha klart å innse at hun ikke burde være hjemme, hun skulle vært på sykehus for lenge siden?
3) hvorfor kunne ikke den avdøde bli obdusert, slik at det kunne blitt avklart hva som faktisk tok livet av henne, og når? Man kan jo undres på om ikke dette var iscenesatt fra første telefon, kanskje var mor i huset død allerede før AMKs operatør ble truet på livet? Var det det de fryktet skulle bli avslørt, slik at de ikke lengre sto fritt til å spy ut beskyldninger i øst og vest?
4) hvorfor kom familien tilbake etter å ha begravd den avdøde i Tyrkia? Norge er jo etter deres målestokk et grusomt land, med et grusomt folk og rasisme, slikt drar man vel ikke tilbake til?

Nordmenn har opplevd lignende oppkonstruerte "rasisme"-saker før, og jeg opplever de fleste jeg møter som drittleie, de må få lov til å ha rett til å reagere på uretten de blir utsatt for når mennesker de har betalt kost og losji for begynner å klage på servicen og biter av hånden på den som serverer.. Vi blir svindlet. Og da må det være lov til å reagere. Men det er ikke politisk korrekt, og er man ikke politisk korrekt kan framtiden fort ødelegges.. Det er utrolig hvilke virkemidler venstreekstremistene i Norge er villige til å gå for å forstumme kritikk av et multikulturelt eksperiment som ikke fungerer. Det er skremmende.

Jeg betaler ikke min skatt med glede lengre, når jeg ser at den blir brukt til å ta inn familier som familien Tulum istedet for at min gamle bestemor kan få saft og litt hjelp til hårstellet på sykehjemmet. Når man ser at samfunnsdestruktive mennesker får både mikrofoner og tvtid til å spre sin edder og galle, sitt hat mot det samfunn som tok dem inn.. Når man hører hvordan de snakker til mennesker som er der for å hjelpe, det er til å grine av..

Men familien har ødelagt sin egen oppkonstruerte sak takk og lov.. Enda godt de tar vare på sin ottomanske arv.

12 kommentarer:

  1. Godt skrevet, kan ikke være mer enig.

    SvarSlett
  2. Du går vel en del lenger enn det jeg tør å gå, uten at jeg dermed vil si at jeg er veldig uenig i det du skriver! Det har vel noe med hvilke folk som jobber i pressen i dag. Men med opplagstallene til Dagbladet i mente er det mulig at noen har fått en liten tankevekker som forteller at folket gjennomskuer nivået på journalistene.

    Hilsen Malik Hassan

    SvarSlett
  3. Malik Hassan;
    Det faktum at en ekstremist om blodrøde Sigurd Allern er professor i journalistikk ved universitet i Oslo og er med på å forme Norges journalistspirer har gjort mye med nivået på journalistikken her til lands.. Studiet ved høyskolen i Volda er jo ikke hakket bedre, så noen nøytral eller fri presse har vi ikke i Norge. Den er så ille venstrevridd og ekstremt politisk korrekt at lite som kommer gjennom norsk media kan stoles på lengre. Denne saken er et utrolig godt eksempel, hvor familien Tulum og deres medløpere, deriblant Akhenaton De Leon, leder for Innvandrerrådet, får beskylde AMK og politiet for de mest hårreisende ting (ref. "De drepte min mor" -Kutluay Tulum, "AMK har problemer med minoriteter" -Akhenaton De Leon)i dagene etter hendelsen, da hadde nemlig både politi, AMK og ambulansearbeiderne munnkurv på grunn av taushetsplikten de har i sitt virke.

    Ikke EN avis valgte å vinkle saken sett fra AMK's side for å balansere. Ikke EN nevnte at ambulansearbeidere ALDRI skal gå inn i en potensiell farlig situasjon som familien Tulums leilighet ble vurdert som etter truslene og obskønitetene framsatt til AMK uten at politiet har sikret skadestedet først. Ikke EN avis. Alle som en utela viktig informasjon publikum skulle hatt for å kunne gjøre seg opp en egen mening om saken, det var en ren manipulering av saken for å vekke sympati for familien og svekke publikums tillit til politi, ambulanse og AMK. Heldigvis har den strategien nå slått feil, og jeg håper folk flest er mer kritiske til media nå.

    SvarSlett
  4. Hvis motivet var mer sympati ovenfor minoriteter, tror jeg uansett at denne strategien kan ha slått litt begge veier i denne saken. Og som jeg skriver på tv2-sidene tror jeg journalistene som har dekket denne saken burde ha fulgt litt bedre med i timen når det gjaldt vær-varsom-plakaten og budet om å beskytte intervjuobbjekter mot seg selv. Det er ikke tvil om at denne familien har vært i en svært sårbar situasjon, noe som er helt naturlig ved ethvert dødsfall uansett forløp. Jeg håper virkelig at politiet finner ut av dette her og at eventuelle familiemedlemmer som kanskje vet noe annet enn det som har kommet frem fra talemennene sier det de vet når roen har lagt seg.

    Malik Hassan

    SvarSlett
  5. Greit nok at nazister ikke er verdens mest oppvakte dyr, men jeg finner det påfallende at de tilsynelatende ikke engang klarer å tegne hakekorset på "korrekt"-nazi sett.

    Hakekorset avbildet i VG er speilvendt. Dette minner meg om en "rasisme-sak" som ble blåst opp ganske stort på 1980-tallet (bla. repotasje på NRK dagsrevyen) der en utenlandsk familie nordpå angivelig var trakkasert av nynazister. Et hakekors og "Norge for nordmenn" var sprayet på veggen. Problemet var bare at også her var hakekorset snudd og Norge for nordmenn var feilstavet. Hvis jeg husker rett, så kom det senere fram at disse hadde selv sprayet veggen sin.

    SvarSlett
  6. Malik;
    Jeg er så enig, så enig. Man BØR la mennesker sørge i fred, det er mye galt som kan sies i affekt og som får store konsekvenser..
    Min store skrekk nå når alt skal etterforskes er jo at det er fylkeslege Petter Schou som skal felle dommen, om du husker det å er dette samme mannen som bøyde av for presset fra media og politikere, og konkluderte etterforskningen av sofienbergsaken med at ambulansearbeiderne opptrådte rasistisk. Han er en tragedie for norsk helsevesen, spesielt i henhold til minoriteter i landet som jo får stadig mer svekket tillit til det offentlige pga saker som disse.

    Anonym 15:35
    Hehe.. Ja, så den jeg også.
    Man kan jo undres..

    SvarSlett
  7. Mandu

    De har vel meldt saken til politiet, da blir den vel uansett gjenstand for en politietterforskning på et eller annet plan. Derfor håper jeg de ikke henlegger saken, slik de gjør i altfor mange ordinære straffesaker. Når det er sagt, kjenner jeg ikke så godt til rutinene på helseområdet, selv om jeg jo selvfølgelig fulgte godt med på Ali Farah-saken. Mitt inntrykk er imidlertid at svikten var langt større i Ali Farah-saken enn i denne Tøyen-saken. Men den endte i alle fall bra uansett. Sannsynligvis ville vel kvinnen i Tøyen-saken ha dødd uansett, men det skyldes neppe de 24 minuttene det tok fra de ringte sykebilen for første gang til personellet kom til stedet.

    Jeg har min teori om at hovedårsaken til at saken gikk inn i en så kritisk fase skyltes kvinnens dårlige erfaringer med utlendingsmyndighetene og hennes opphold i landet uten lovlig opphold. Det har vel stått i Aftenposten at hun hadde et utvisningsvedtak og hadde blitt truet med å bli kastet ut av landet ved en sykehusinnleggelse tidligere. Da er det ikke så rart at de ventet så lenge med å kontakte helsevesenet at det vel i realiteten ble langt mer akkutt enn det ville ha vært under andre omstendigheter. Det mest tragiske i denne saken, var kanskje at hun på død og liv skulle bo ulovlig i Norge så lenge hun uansett skulle ned til Tyrkia for å få sin siste hvile. Kanskje ikke så rart at familien er litt bitter. Men spørsmålet er om det er det norske samfunnet de bør klandre eller seg selv og sin egen måte å etterfølge det norske samfunnets regler på.

    Malik Hassan

    SvarSlett
  8. Hadde dette skjedd med en nordmann i Tyrkia, hadde vel Mandu ment det motsatte. At det var late og aggressive politimenn og ambulansefolk som ikke gjorde jobben sin. At de var skyldige i nordmannens død. Osv. Det er jo at Mandu allerede på forhånd har gjort seg opp en mening om hvem som er de slemme og hvem som er de snille. Da spiller dessverre ikke det faktiske handlingsforløpet så stor rolle lengre.

    I Mandu ser jeg engstelig sjel som krymper sammen i fosterstilling mens verden trer klarere og klarere frem. Redselen liksom damper ut av hvert eneste ord. Men frykten skal identifiseres! Sosialisme! Islam! ARRRGRHH, for en gjeng tapere! Disse menneskene må jeg hate, disse menneskene må jeg kanalisere ut mitt sinne og frykt på. Jeg hater mennesker som ikke tenker som meg! Som ikke gjør som jeg vil! Jeg vil være en dukkemester og bestemme hvordan verden skal se ut! Uten sosialisme og islam! Jeg skal HATE dem ut av min verden, de er mine fiender! Disse simple mennesker skal fortrenges! Alt sammen er en konstruert konspirasjon som truer meg og mine barn! Alt jeg står for! Men jeg skal kjempe det fra meg! Og nåde den som står i min vei! Jeg vil rope til dere jeg hater: FLYTT DERE! STÅ IKKE I VEIEN! JEG HATER DERE! Med mitt hat skal verden renskes for hat, alt hatet mot meg. Alle som mener noe annet enn meg, er fiender! De er den onde, røde konspirasjon med Islams halvmåne som flagg og med den onde mongolske hordes fryktsomhet og menneskehat! Jeg er redd! Jeg er redd! Gå ikke fra meg, la meg ikke stå alene mot mine fiender! HAT mine fiender! Jeg er truet! Vis ingen nåde mot inhumane stridsvognen av ond ideologi! Vis ingen nåde mot de som jeg ikke liker. Jeg liker dem ikke! Få dem vekk! De sier jeg hater dem, men det gjør jeg ikke! Jeg er en god nordmann, det er DE som hater! Det er DE som hater! Jeg er den gode makt som står steilt mot den mørke makt. Den gode nordmannen skal overvinne mørkets fyrste! Og de sier JEG hater! Nei, det er DE som hater! De jævla kjøterne.

    SvarSlett
  9. Jeg er 99,9 prosent sikker på att dette kortet med nazikors og svin er laget av sønnen selv,det er passer litt for godt inn i oppmerksomhetsjakten hans Nazimerke for å sjokkere nordmenn og svin for å sjokkere muslimer

    SvarSlett
  10. TIL_23. januar 2010 17.42

    Greit og være sossialist (sau)og følge flokken ,men du overdriver nå litt da.

    SvarSlett
  11. Anonym 02.11;

    Neida, det er faktisk slikt de lærer på vekkelsesmøtene til Sv/Rødt/ap/blitz. ;o)
    Jeg lar det stå som et glimrende eksempel på hvor desperate venstresiden blir når meninger de ikke liker får uttrykkes. Det er lite som er farligere for den sosialististe ideologi, de er avhengige av at "bermen" lar seg kontrollere, og da er avvikende meninger skumle.

    Man ser jo disse hersketeknikkene i bruk stadig vekk av venstresiden, alle som ikke hyller deres meninger om alt har en eller annen type "fobi". Det er facinerende. Og jeg lar meg verken fornærme eller affisere av så virkelighetsfjerne angrep. :o)

    SvarSlett