søndag 22. november 2009

Den radikale taper

I dagens tv2nyheter kan man lese; "innvandrere fra afrika og midtøsten føler seg mest mobbet i arbeidslivet, dobbelt så ofte som innvandrere fra vesten!". Og med denne nyheten sitter SOS rasisme, OMOD med flere som virkelig går inn for å sabotere samfunnet og nikker med. "Det er det vi har demonstrert mot/for nå i årevis, vi visste det var sånn."

Jeg sier som en toåring i nabolaget sier så fint; "kuttut dua".

Jeg har jobbet med menn fra afrika og midtøsten i flere omganger og på flere steder, og det gjennomgående personlighetstrekk der i gårdene har vært en total manglende evne/vilje til å lære.
De visste alltid best, og ingen andre skulle komme å fortelle dem hvordan de skulle gjøre jobben sin, no sir bob. All konstruktiv kritikk og milde irettesettelser ble fra deres side stemplet som "mobbing" og "rasisme", og ble aldri tatt opp til vurdering av disse opphøyde menn. Hvordan kan man forvente at slike skal klare seg i arbeidslivet?

Men den tyske samfunnsviteren Hans Magnus Enzensberger ga meg en liten vekker. Og en ny forståelse av hvorfor det er sånn. Alle som undrer på "undersøkelsen" lagt fram på tv2's nyhetssider anbefales å lese «Skrekkens menn. Om den radikale taper». Valdisholm forlag.

Enzensberger tar utgangspunkt i den radikale taperen slik vi kjenner ham i våre samfunn: Han er ingen vanlig bølle; han isolerer seg og blir usynlig, ruger over vrangforestillingen sin, samler energi og venter på det tidspunktet der han kan slå til. Han betrakter seg selv som en taper det ikke er verdt å samle på, men nettopp derfor ser han også på andre som verdiløse.
En typisk blitzer eller SU'er mao.

"For enhver tenkende araber representerer de tingene hun og han er avhengige av i dagliglivet, en uuttalt ydmykelse - hvert eneste kjøleskap, hver telefon, stikkontakt og skrutrekker, for ikke å snakke om de mer høyteknologiske produkter. Alt stammer fra Vesten. For mennesker som fra barnsben av har lært at de tilhører en overlegen religion, må dette få dem til å føle seg som tapere.

Det er her islamismen tilbyr kompensasjon for mange. De føler at livet deres ikke lenger er noe verdt; hvordan skal de da bekymre seg om andre menneskers liv?:

«Feilen ligger hos meg selv. De andre har skylden. De to momentene utelukker ikke hverandre; tvert imot, de høyner hverandre etter forbilde av en circulus vitiosus. Den radikale taperen kan ikke ved refleksjonens hjelp rykke seg ut av denne onde sirkelen. Det er fra den han henter sin ufattelige kraft."

Her er jo mantraet til de fleste (anti)rasistiske organisasjonene i Norge.
"De andre har skylden, selv om feilen ligger hos meg selv." Og sammen med tanken om at deres liv ikke er noe verdt, og heller ikke noen andres, da får vi en farlig miks, dette: voldelige demonstrasjoner, voldelige angrep på motdemonstranter og politi, fravær av omtanke for andre, forsøk på mordbrann etc.

Så er spørsmålet jeg har lyst til å stille dette; Skal vi akseptere at slike utskudd av noen pøbler får herje fritt? Og hva med jødehatet som florerer i muslimske miljøer, bør ikke dette tas opp på stortingsnivå snart? Med alle oppfordringene i koranen til å drepe jøder bør jo varsellampa begynne å blinke? Ikke for det, i Norge tillater vi jo at Krekar hyller selvmordsangrep og forteller media hvor "ærefull" krigen mot vantro er, så grensa er jo strukket en del.. Krekar er jo absolutt en av disse radikale taperne, en veldig utholdende en også desverre. Ytringsfrihet er en ting, men ingen har "rett" til å skade andre, uansett hvor "forbanna" de er pga en håpløs situasjon i et land på andre siden av kloden. Ingen bør ha retten til å lage krigssoner i Norge fordi de ikke klarer kontrollere seg selv.
Er det ikke mer rettferdig ovenfor alle at pøbler med slike ønsker og behov blir plassert på Bjørnøya, med muligheten til fri voldsutøvelse på likesinnede?
For jeg vet hvertfall jævlig godt at jeg ikke vil ofre mine kjære fordi slike utskudd mener seg i sin fulle rett til å skade andre som ikke er enige med dem.

Send hele hurven til Bjørnøya eller til Gaza om de vil.

7 kommentarer:

  1. Du er jo så forutinntatt at det ikke går an å ta deg alvorlig.
    Det er en del mobbing og faktisk også rasisme ute og går i samfunnet.
    Ikke bare i Norge men også i resten av verden.
    Det kan nok være vanskelig for en innvandrer å skille hva som er rasisme og hva som er individuell kritikk.
    Jeg har jobbet tett med mange innvandrere og kritisert og til og med fysisk slåss med folk. Både innvandrere og nordmenn.
    Har aldri blitt beskyldt for rasisme eller mobbing.
    Har jobbet med afrikanere, pakistanere og folk fra midtøsten.
    Ta et steg tilbake. Du snakker bare piss.

    SvarSlett
  2. anonym; Kledelig å ikke tørre verken å signere eller backe opp påstander. Anonymt kan man påstå hva som helst.
    Du skal selvfølgelig få lov til det, men du må nesten finne deg i at andre opplever en ganske annen hverdag enn deg, og ikke har tenkt til å pynte på den for å blidgjøre deg.
    Det er mye mobbing og rasisme i det norske samfunn, det kan jeg faktisk holde me deg i, men mesteparten av dette kommer fra såkalte "innvandrere". OG siden jeg ikke vil stigmatisere folkegrupper som ikke fortjener det, dette gjelder afrikanere, pakistanere, folk fra midtøsten. Vietnamesere, burmesere, tyskere, briter, svensker etc er ikke like lite kontruktive og destruktive.
    Men du benekter altså alt som skjer i det norske samfunn som du ikke liker, og kaller det "piss"? Hyggelig å se at de som er tidligst ute med personangrep er de mest forutintatte og minst opplyste..

    SvarSlett
  3. Jeg heter Robin Kristiansen og bor i Kantarellen Terrase 16 i Oslo.

    Personangrep? Jeg har bare sagt at det du har sagt er piss. Og det står jeg for. Kan gjerne gjenta det.

    Det meste av mobbingen kommer ikke fra "såkalte" innvandrere. Det er nok likt på begge sider. Mennesker er ikke så forskjellige.
    Det er litt avslørende at du jobber så jævla hardt for å forherlige din egen gruppe.
    Får det deg til å føle deg mye bedre. Gjør det noe for selvbildet ditt?
    Du er bare en klisje som mange andre mennesker i resten av verden. Det er så jævla standard å gjøre seg selv bedre.
    Jeg er ikke forutintatt når det gjelder deg. Jeg har ikke hatt noen mening om deg før du lirte av deg usakligheter og dumskap.

    SvarSlett
  4. Piss? Fordi min hverdag ikke er like rosenrød som din? Så hyggelig.
    Jeg må visst legge til en del ting i mitt åpninginnlegg , jeg hadde glemt denne typen trakassering og mobbing fra venstreorienterte mot alle med meninger som ikke er samkjørte med deres egne. Den typen trakassering om gjør at Norges folk er så livredde for å bli kalt "rasist" eller "nazist", fordi venstreorienterte har gjort disse ordene så belastende at man får ødelagt livet om man får dette slengt mot seg. Samme som i Storbritannia og Sverige og resten av EU, men jeg ser jo med aldri så liten optimisme på at der begynner befolkningen å snu seg mot såkalte politiske korrekte. Sosialister som lyver om gutta på gølvet sin hverdag får stadig mindre oppslutning, og det er gledelig. Kanskje blir meningstyranner som deg selv også opplyst om hverdagen til folk flest en dag, og slutter å skulle bestemme over hva andre skal mene?

    Du er jo så absolutt forutintatt. Ikke bare det, du viser en motbydelig holdning, du er den typen figurer psykologene kaller "tankeleseren". Du har aldri møtt meg, likevel har du bestemt at ikke bare er alt jeg tror og mener feil, jeg er også en rasist, en narssist og har dårlig selvbilde. Alt dette uten noen gang å ha truffet meg eller mine omgangsvenner. Imponerende!

    Mao, du er ekstremt forutintatt, og hvorfor du orker skrive noe annet skjønner jeg ikke.. Det du skrev før og etter ødela for den.
    Du har lagt alle med meninger som ikke er like dine for hat, og det er greit for meg. Jeg har kjent flere sånne, og kjenner lusa på gangen. Men påstå ikke noe annet er du snill, det blir bare for dumt å lese.

    SvarSlett
  5. Forresten, du påstår mennesker ikke er så ulike? Det er jo fundamentalt feil. Vi er vidt forskjellige, vi har vidt forskjellige reaksjonsmønster, kulturer, normer, følelsesregister, vi kunne egentlig ikke blitt mer ulike og samtidig hatt nogelunde samme fysiske oppbygning.
    En person fra Marokko, Tyrkia, Algerie, Somalia, Irak, Afghanistan Pakistan og lignende land med muslimsk bakgrunn kunne ikke blitt mer ulik den jevne nordmann. Det er også derfor motbydelighetene den veien er helt utrolige, og svært grove. Mennesker fra disse kulturene er så ulike oss ang hvordan vi forholder oss til den annet kjønn, hvilket syn og forhold vi har til religion, hva slags forhold vi har til vår egen kropp etc, og derfor blir nordmenn både mobbet, trakassert og fysisk angrepet av representater av disse stadig vekk. Desverre å måtte meddele dette, men det er sånn Norge er blitt. Nå blir man angrepet for å gå lettkledd, for å holde en kjæreste av samme kjønn i hånden, for å snakke tilbake når man får en stygg slengbemerkning. Og der nordmenn umiddelbart reagerer med verbalt tilsvar, er spinalrefleksen hos menn fra de overnevnte kulturer vold. Og siden du er overbevist om at jeg bare snakker "piss", anbefaler jeg deg på det sterkeste til å gå på din nærmeste politistasjon å spør. Jeg lover deg, virkeligheten er ikke pen. Men det er vel for mye å håpe på, at slike som deg skal nedverdige seg til å forholde seg til virkeligheten..

    SvarSlett
  6. Homofile har blitt trakassert og banket av nordmenn i mange år.
    At du glatt hopper over dette bare viser hvor seriøst man kan ta resten av oppgulpet ditt.
    Du vet virkelig ikke hva du snakker om.
    Jeg bor i Oslo midt i "utlendingsland" og lever i den virkeligheten du er så redd for hver dag.

    Du tar enkeltepisoder du har hørt eller lest om og som blir gjentatt mange ganger til folk begynner å tru på dem og overfører dette til hele befolkningsgrupper.
    Det som virkelig er avslørende er at mennesker som deg virkelig er glade i disse enkeltepisodene og jubler når de skjer for å siden de bekrefter deres egen oppfatning av denne virkeligheten du snakker om.

    Du sier at jeg har aldri møtt meg og at jeg ikke kan fordømme deg mens du fordømmer tusenvis av mennesker som du ikke en gang har snakket med. Vi har i hvert fall "snakket" med hverandre her. Jeg har sett hva du personlig mener. Og jeg er ikke imponert over hva jeg har sett.

    SvarSlett
  7. Så homofile er ikke verdige å bli kalt nordmenn i din bok engang? Du og du.. Virkelig en tolerant mann man har med å gjøre skjønner man. Homofile er blitt angrepet her til lands også. Men det var i en tid hvor man var så uopplyste og lite informerte at man trodde homofili var en sykdom/et valg. Noe muslimske innvandrere forøvrig fortsatt tror. Og ikke bare det, Ap-gutten Yahye Aliabshir som så det som en selvfølge at han burde være en av Stoltenbergs ministre denne perioden pga at muslimer selvfølgelig burde kvoteres inn, ville slette homofile og lesbiskes landsforening og jage alle homofile ut av landet fordi det var slik "hans tro var". Han aksepterte ikke homofile i Norge. Og når Norge egentlig hadde avskaffet den typer holdninger, synes du virkelig det er rett å hylle disse?

    Det at du er en av de som fortsatt kaller alle angrep på nordmenn av disse radikale taperne "enkelttilfeller" sier jo litt om ditt forhold til virkeligheten i Norge idag. Hvor mange "enkelttilfeller" må egentlig til før dere i din omgangskrets får opp øynene? Det har vært "en del" av dem til nå.. Og naiviteten fra slike som deg vil desverre sørge for at de fortsetter. Dere er intet annet enn nyttige idioter.
    Men det er vel for mye forlangt å legge 1 + 1 sammen, det blir vel gjerne 7 i din bok.
    Jeg bor riktignok ikke i Oslo, men jeg bor og jobber jaggu midt i "utlendingsland" jeg også nå, takket være Sv og Ap. så der bomma du med generaliseringen og svartmalingen din gitt.. Men det viser jo litt av ditt kunnskapsnivå når det kommer til akkurat dette, du tror at alle som bor utenfor Oslo aldri har møtt en utlending, og at du derfor kan juge om hvor fantastisk det egentlig er og mene at alle andre er kunnskapsløse, uten at det biter deg i røven etterpå. Samme tabben som Støre gjør jo. Du er ikke tilfeldigvis i svært nær slekt?

    For øyeblikket er her fred i området, mest pga en massiv militær tilstedeværelse pga øvelse som gjør at disse holder seg mest inne og skuler ut på alle "vantro". For den kan du tro jeg har fått høre mange ganger.
    Men til vanlig er det faktisk mindre hyggelig å bo her. Knivstikkinger, daglige verbale angrep og trakassering på bussen, fysiske angrep og trakassering ukentlig.. Akkurat på grunn av disse du jo så hardnakket mener jeg generaliserer. Mulig du ser på det som stigmatisering når grupper som blir forfulgt og plaget forteller hvem som forfølger og plager dem, men igjen, det viser jo oss andre hvor lite du egentlig bør tas seriøst. Slike som deg er jo regelrett farlige for Norges sikkerhet.

    SvarSlett